نکاتی مهم برای خرید لباس زنبورداری


خرید لباس زنبورداری یکی از مهمترین خریدهایی است که هر زنبوردار یا مسئول زنبورستان باید انجام دهد.زنبورداری یکی از حرفه ای ترین مشاغل روی زمین است. زنبوردار باید اطلاعات بالایی در مورد موارد مختلفی داشته باشد تا بتواند از پس وظایف سنگینی که بر عهده دارد، برآید. یکی از ابتدایی ترین نکاتی که هر زنبوردار برای شروع زنبورداری به آن واقف باشد، خرید تجهیزات زنبورداری است که خرید لباس زنبورداری از مهمترین آن ها است.
لباس زنبورداری به نوعی وسیله مهم حفاظتی زنبوردار در برابر هجوم احتمالی زنبورها است. به همین علت، نگاه کردن به این نوع لباس شبیه به دیگر لباس هایی که برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، کار صحیحی نیست. برخی گمان می کنند لباس زنبورداری نیز مثل لباس کار فقط وظیفه حفظات از بدن در برابر آلودگی ها را دارد. این در حالی است که اهمیت این لباس بسیار بیشتر از لباس های معمولی برای کارهای مختلف صنعتی و... است.
اگر به این موضوع توجه داشته باشید، در این صورت دیگر در هنگام خرید لباس زنبورداری به نکات مختلفی توجه می کنید. دقت و توجه به کیفیت لباس و برخی پارامترهای دیگر لباس زنبورداری بسیار مهم است و نباید دست کم گرفته شود.

در هنگام خرید لباس زنبورداری به نوع پارچه آن دقت کنید
برای چه تصمیم گرفته اید لباس زنبورداری بخرید؟ این سوالی است که در هنگام خرید باید مدام در ذهن خود تکرار کنید. اگر هدف شما فقط خرید نوعی لباس کار است، هر نوع جنس پارچه ای می تواند مناسب باشد. در مقابل اگر قصد خرید شما این است که علاوه بر اینکه لباس های شما کثیف نشود، لباسی بخرید که برای حملات احتمالی زنبور عسل مناسب باشد، جنس پارچه اهمیت زیادی پیدا می کند. باید جنسی خریداری کنید که در عین راحتی و سبک بودن، مقاوم باشد.
البته علاوه بر نوع پارچه، کیفیت پارچه هم مهم است. متاسفانه برخی از زنبوردارها برای کاهش هزینه های اولیه خود، اقدام به خرید لباس زنبورداری می کنند که کیفیت پارچه آن بسیار نامناسب است. متاسفانه این کار نه تنها در هزینه های زنبورستان صرفه جویی نمی کند، بلکه باعث می شود بعد از مدت کوتاهی مجبور به خرید مجدد لباس زنبورداری شده و هزینه ای جدید به هزینه ها اضافه شود.
نکته مهم دیگری که در مورد جنس لباس زنبورداری وجود دارد این است که نباید جنس پارچه به گونه ای باشد که برای زنبور ایجاد حساسیت کند. همچنین استفاده از برخی پارچه ها در دوخت لباس زنبورداری باعث می شود تا زنبور بیشتر به فردی که لباس را پوشیده جذب شود.
به طور کلی بهتر است جنس پارچه لباس زنبورداری به گونه ای باشد که هم کیفیت لازم و دوام کافی داشته باشد، مناسب استفاده در زنبورداری بوده و برای زنبوردار و زنبور مشکلی ایجاد نکند. در نتیجه بهترین کار این است که برای خرید تجهیزات زنبورداری به ویژه لباس، به سراغ فروشگاه های معتبر برویم.

رنگ لباس زنبورداری مهم است
یکی از نکاتی که خوشبختانه در سال های اخیر و در رویکرد زنبورداری مدرن شاهد آن هستیم، توجه به رنگ لباس زنبورداری است. تا پیش از این برخی گمان می کردند که هر نوع رنگ لباسی می تواند برای زنبوردار مناسب باشد. اما تحقیقات و مشاهدات نشان داد که بهترین رنگ برای لباس زنبورداری سفید است. رنگ سفید کمترین حساسیت را برای زنبور عسل ایجاد کرده و در نتیجه مشکلی برای زنبورها ایجاد نمی شود.
نکته مهمی که باید در هنگام خرید لباس زنبورداری مورد توجه قرار دهید این است که رنگ سفید لباس به سمت کرمی رنگ بودن متمایل نباشد. متاسفانه برخی از لباس های زنبورداری به دلایل مختلف سفید خالص نیستند. بهتر است در هنگام خرید لباس زنبورداری، سفیدی لباس را با یک رنگ سفید دیگر مقایسه کنید تا اطمینان بیشتری پیدا کنید.

به دوخت لباس توجه کنید
شما در حال خرید یک لباس محافظ هستید که می خواهید روزانه و در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. در نتیجه باید کیفیت موارد مختلفی را مورد توجه قرار دهید. یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید لباس زنبورداری باید مورد توجه شما قرار گیرد، کیفیت دوخت لباس است. اگر دوخت لباس به خوبی انجام نشده باشد ممکن است لباس در تن شما راحت نباشد یا خیلی سریع دوخت آن باز شود. باز شدن دوخت لباس زنبورداری هم مساوی است با وارد شدن زنبور به لباس و گزیده شدن توسط زنبور عسل.
برای خرید لباس زنبورداری، حتما جنس نخ و همچنین نوع دوخت را مورد بررسی قرار دهید. در خرید اینترنتی لباس زنبورداری هم می توانید از نظرات دیگر خریداران استفاده کنید. البته اگر فروشگاهی به صورت آگاهانه از اهمیت دوخت لباس زنبورداری مطلع باشد، حتما تصاویری از نوع دوخت لباس در اختیار افراد قرار خواهد داد.
انتخاب هوشمندانه از بین انواع لباس زنبورداری
یکی از مهمترین نکات در هنگام خرید لباس زنبورداری، توجه به انواع این لباس است. در یک مطلب مجزا به انواع لباس زنبورداری و نکات مختلف مربوط به انتخاب از بین آن ها اشاره می کنیم. با این حال باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید لباس زنبورداری حتما به نوع ان دقت کنید. این نوع لباس می تواند در چند تکه بودن لباس یا شکل ظاهری آن باشد.